Vichy Idéalia gel-cream

vichy-idealiaNär jag senast skulle införskaffa min vanliga creme för dagsbruk, Vichy Normaderm, var den slut i hyllan. Åh nej, ännu en favorit som inte tillverkas längre? Nej, så illa verkar det inte vara. Men det gav mig tillfälle att prova krämen strax intill den tomma platsen på hyllan, Idéalia Smoothing and illuminating gel-cream. Den visade sig vara ungefär lika bra som Normaderm. Det är ju toppen att veta!

Mina främsta önskningar av en ansiktskräm eller -lotion för dagsbruk är att den skall ge fukt och matta ned de blanka partierna över näsan, pannan och hakan. Idéalia lovar inget sådant, men gör jobbet ändå – kanske inte riktigt lika bra som Normaderm, men fullt tillräckligt.

Det som är extra bra i vinterkylan är att Idéalia ger litet mer näring, fukt och skydd åt min hy, som annars kan kännas litet torr och stram när jag kommer in på kontoret på morgonen efter bara några minuter utomhus. Så lägligt att det var just nu jag fick den erfarenheten! Nu vet jag att jag har två goda alternativ till dagkräm hos Vichy, och båda till rimliga priser.

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i hudvård och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

