Björn Axén Deep Conditioner Repair

En eller ett par gånger i veckan gör jag inpackning på mitt hår, och låter produkten sitta kvar och verka i några minuter. Den senaste inpackningen jag har använt har varit Björn Axén Deep Conditioner Repair. Jag är ju förtjust i hela Björn Axéns certified organic-serie, men var intresserad av att prova en produkt med ännu mer inriktning på att reparera. Nu finns det ju en gräns för hur mycket man kan ”laga” skadat hår, men jag ville avhjälpa mina allmänt torra hårtoppar.

bjorn-axen-repair-deep-conditioner

Redan efter första användningen blev jag överraskad över hur mycket mjukare håret blev! Det är sällan som ett byte av produkt gör så stor skillnad. Deep Conditioner Repair skall återge håret elasticitet och fukt, och resultatet blev så mjukt, så mjukt. Faktiskt så mjukt att jag oroar mig litet över om inpackningen gör någon skada som kommer att visa sig efter längre tids användning? Om det gör det så lovar jag att säga till!

Jag använder som sagt bara inpackningen någon gång i veckan, och när jag varvar med en annan inpackning eller vanligt balsam försvinner den extrema mjukheten. Dock finns den kvar litet grand, och så fort jag använder Deep Conditioner Repair igen blir håret supermjukt igen. Det uppfyller inte alla mina önskningar för ett blankt, följsamt hår men tillräckligt många för att jag skall bli imponerad och vilja fortsätta använda inpackningen.

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i hårvård och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

