MAC Nutcracker Sweet

MAC:s julkollektion med tema från Nötknäpparen är verkligen söt! Det är roligt att se reklamskyltar för den här och där på sta’n, och det är roligt att titta närmare på vad som ingår. I kollektionen finns inte bara en mängd produkter och paletter, utan även små special-sammansättningar förpackade i ett extra gulligt litet fodral. Där finns små necessärer med fyra olika läppstift, med rosa, rött eller nude som temafärger, detsamma även i den nyare läppfärgsvarianten Patent Polish Lip Pencils.

mac-nutcracker-sweet-pink-patentpolish-kitSom tur är har jag motståndskraft nog för att kunna avstå från att köpa de här kitten om jag hittar minst en färg som jag vet att jag aldrig kommer att gilla. Men när jag ser tillbaka på de temaprodukter jag köpt från MAC tidigare, så finns det några som blivit favoriter och kommit till stor användning.

mac-nutcracker-sweet-basic-brushDet första är det set av penslar jag skaffade, som plötsligt gav mig dubbelt så mycket användning av de ögonskuggor jag redan hade. En platt liten pensel i ”vanligt” format kom jag långt med, men med en bredare och avrundad för mjukare skuggning under globlinjen, en tunn rak för smala linjer med mera kunde jag variera mig så mycket, mycket mer. I Nutcracker Sweet finns några olika varianter på penslar, och även om inget av dem egentligen innehåller den fina bredden av ögonskuggepenslar som jag helst skulle rekommendera en nybörjare, så har de ju andra spännande kombinationer av ansikts- och läppenslar som någon säkert kommer att finna perfekt för sina behov.

mac-nutcracker-sweet-cool-eye-compactDet allra mest åtråvräda av Nutcracker Sweet-produkternaär enligt min mening de tre paletterna med ögonskuggor. Visst liknar de alla Nude-paletter som översköljt oss de senaste åren, men jag har ett gott öga till MAC:s ögonskuggepaletter sedan jag skaffade både den varma och den kalla versionen från kollektionen Tailormade för ett tiotal år sedan, har använt dem flitigt och fortfarande blir glad när jag tar fram dem. Paletterna från Nutcracker Sweet liknar dem i det att de är lika väl sammansatta och användbara. Ja, faktiskt kliar det i fingrarna att skaffa dem fastän jag absolut inte behöver något nytt.

Kanske är det de supersöta förpackningarna som lockar litet extra, och varför inte? Låt oss förföras av den stilige nötknäpparen och måla oss lika vackra som han i julnattsmörkret!

mac-nutcracker-sweet-holiday-collection

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i ögonskuggor, läppstift och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till MAC Nutcracker Sweet

  1. Hermia skriver:

    Idag har jag handlat varmrött för både naglar och läppar och en ring från CU jewellery till mig själv i julklapp! Hittade fina CU via din blogg och har drömt sen dess om något från dig, idag var det äntligen dags! Gillar så der stilrena, de annorlunda motiven, att silvret är återvunnet. Och så är en av skaparna från Gävle… tack för tips!

  2. Hermia skriver:

    ”om något från dem” inte ”från dig”…

  3. styleonfile skriver:

    Det var ju jätteroligt att höra! Om du vill får du gärna berätta mer om dina nya fynd: vilken ring, och vilka varmröda färger. i vilket fall som helst hoppas jag att du trivs med dem och att de lyser upp vintermörkret – och resten av årstiderna också, förstås!

    • Hermia skriver:

      Ja men visst! För läpparna blev det ett läppglans från Max Factor, letade en färg jag gillade. Den heter Lustrous plum men för mig är den varmröd. Tänker glans passar mina vinternariga läppar bättre än läppstiften. Tyvärr luktar det vanilj som jag inte är så förtjust i, tänkte inte på att sniffa innan…
      Nagellacket är från OPI och mitt första därifrån, har inte testat det än. Raisin’ the bar heter det. Har varit på jakt efter ett chokladbrunt men det måste vara helt omodernt (eller inte modernt än :)) för något sådant hittar jag inte. Tycker mycket om Essies A list som jag sett att du också har i samlingen, opis är varmare och djupare. Har inte så stor palett eller så många flaskor, varje val känns lite ”stort”.
      Och så ringen! Den ligger inslagen och väntar till julafton. Det är en stilren enkel Drop ring, en svart. Vill jag så tror jag den blir fin att kombinera med den silvriga borstade varianten.
      Har du koll på och tycker om parfymer med musk? Ett önskeinlägg skulle i så fall gärna få handla om sådana 🙂 Försöker lukta mig fram till en som inte är för djurisk men som har den mjuka muskdoften inte alltför långt ned in doftnoterna.

      • styleonfile skriver:

        Det låter som jättesnygga färger, perfekt för litet värme och ljus under den mörkare årstiden. Och vilken fin julklapp ringen kommer att bli!
        Tack så mycket för frågan om musk! Den skall jag försöka besvara framöver!

Kommentera

