L’Occitane Verveine handtvål

L’Occitanes Cleansing Hand Wash har en frisk, stark doft. L’Occitane har utökat den gröna doften från verbenabladen (verveine) med extra citron. Resultatet passar utmärkt för att ge en känsla av renhet, och det är inte bara den simplare varianten av rengöring utan en mer komplex doft än så. För mig är den dock litet för grön, syrlig och stark, men även om jag inte kommer att köpa en ny flaska kommer jag att göra slut på den jag har utan att tycka illa om doften.

loccitane-verbena-hand-soapDet viktigaste kravet uppfyller handtvålen dessutom: att göra rent utan att torka ut. Efter att ha tvättat och torkat händerna känns huden ren, aningen torr, men inte uttorkad. Ett par veckors användning säger samma sak, och det är ju extra bra i vintertid, när man redan har svårt att hålla huden smidig, och dessutom vill tvätta händerna ganska ofta för att undvika andras förkylningsbaciller.

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i kroppsvård och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

En kommentar till L’Occitane Verveine handtvål

  1. Ping: L’Occitane Verveine Hand Cream | Style On File

Kommentera

