Clarins Instant Light Natural Lip Perfector 07 Toffee Pink Shimmer

I somras blev jag mycket förtjust i Clarins Instant Light Natural Lip Perfector i färgen 01 Rose Shimmer, och jag har använt den så ofta att den tog slut häromveckan. Att produkten har en skumgummiapplikator – doefoot eller hartass som det så gulligt kallas på engelska – tycker jag egentligen inte är så hygieniskt, men samtidigt tycker jag att appliceringen blir trevlig just på det sättet. Därför ersatte jag mitt rosa, glansiga läppbalsam med ett nästan likadant rosa, glansigt läppbalsam från samma serie.

wp-1479934153595.jpg

Clarins Instant Light Natural Lip Perfector finns i flera färger, men den som tilltalade mig mest var nummer 07 med namnet Toffee Pink Shimmer. Det är en aningen mer grårosa nyans än den litet varmare rosa Rose Shimmer, men allvarligt talat är skillnaden minimal när den väl är på plats.

wp-1479934184057.jpg

Även Toffee Pink Shimmer har en fantastisk doft av vanilj, så delikat att den känns som en hel fikapaus med kaka och kaffe, och ibland plockar jag upp den bara för att sniffa på den. Och framför allt har den samma sköna, vårdande känsla för läpparna. Jag ser fram emot att använda även den här nyansen tills den är slut.

wp-1479934196628.jpg

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i läppbalsam, läppstift och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Clarins Instant Light Natural Lip Perfector 07 Toffee Pink Shimmer

  1. Eva F skriver:

    Jag köpte faktiskt en sån här, fast i en mer orange färg, när jag läste om den första du gillade i somras. Har tänkt skriva och tacka för tipset. Den är ju toppen! Luktar så gott och är skön på läpparna.

  2. pussmunblogg skriver:

    Å vad söt! Det låter jättebra att den luktar gott, måste jag ju prova!

  3. Ping: Favoriter i november | Style On File

  4. Ping: Clarins Instant Light Lip Comfort Oil 02 Raspberry | Style On File

Kommentera

