L’Occitane Pivoine Flora Hand Cream

loccitane-pivoine-mainsPiondoften i L’Occitanes handkräm Pivoine Flora är av det friskare slaget, på väg att dofta som en tvål, men också litet pudrig. Och förstås blommig, mest av allt. Doften är stark och sitter i ett tag efter insmörjning, så man får vara hänsynsfull och se till att man inte använder handkrämen i sammanhang där andra kan störas av den.

Vid insmörjning försvinner krämen snabbt ned i huden, men lämnar för några minuter en ”fuktig” känsla kvar på händerna – en känsla som bara sitter i hyn, inte en verklig fuktighet. Den vårdande effekten är både omedelbar och långverkande, och i vintervädret när min hud blivit torrare har L’Occitanes handkräm varit till stor hjälp. Eftersom jag tycker mycket om doften Pivoine Flora kan det hända att jag skaffar fler av den söta och användbara tuben, trots att jag säkert kommer att tappa den lilla skruvkorken ur mina nyinsmorda fingrar vilken dag som helst.

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Detta inlägg publicerades i handkräm och märktes . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till L’Occitane Pivoine Flora Hand Cream

  1. Pingback: L’Occitane Amande Hand Cream | Style On File

  2. Pingback: L’Occitane Pivoine Flora Beauty Milk | Style On File

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.