MAC Liptensity Lipstick Claretcast

Jag hade mer eller mindre lovat mig själv att inte köpa några fler läppstift från MAC, eftersom de varken är så hållfasta eller vårdande som de bästa läppstiften är nuförtiden. Men den nya serien Liptensity var ju bara för lockande! Speciellt gillar jag att där även finns några ovanliga nyanser; grått, lila, blått och svart. De kommer nog inte att bli storsäljare, och jag tror inte att udda läppfärger kommer att slå igenom lika mycket som på nagellackssidan, men för några kommer säkert den sofistikerade grå eller den skimrande blå att vara just vad de längtat efter.

mac-liptensity

För egen del valde jag en stark rosaröd, en färg halvvägs till vinrött (som namnet antyder) men inte så mörk eller blåröd som vinrött brukar vara. Läppstiften ger en intensiv färg, just som namnet lovar: efter första svepet över läpparna ett tätt lager med mycket pigment som ger en färgstyrka likt ett trafikljus. Aningen svårburet men imponerande!

wp-1478553795738.jpgwp-1478553828255.jpg

Man måste förstås vara stadig på handen för att måla rätt. Sedan bör man inte dricka ur glas eller kopp direkt efteråt, för färgen flyttar sig lätt till allt den rör vid. Den håller något bättre om man låter den sjunka in ett tag och sedan dricker försiktigt. Men även om den färgar av sig blir det kvar en hel del på läpparna. Ja, faktiskt färgas läpparna så djupt att allt inte går bort ens med remover och gnugg på kvällen!

wp-1478553813741.jpgSom sagt är de allra Liptensity-läppstiften färgstarka och kräver en glamourös tillställning och en självsäker bärerska. Trots att jag har ett tjugotal av det slaget i min färggarderob hemma slår jag gärna till på ett nytt festläppstift, och tro mig, jag sneglar på de grå, svarta och blå nyanserna också! Dock är det synd att Liptensity inte alls känns vårdande utan tyvärr uttorkande för läpparna. Det var som jag misstänkte, men jag lät mig inte hejdas. Jag är glad för Claretcast som jag har, men kan inte rekommendera Liptensity-serien som helhet.

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i läppstift och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till MAC Liptensity Lipstick Claretcast

  1. pussmunblogg skriver:

    Wow, vilken snygg färg! Så fin den blev på dig!

Kommentera

