OPI My Silk Tie

De senaste åren har jag älskat krämiga, heltäckande nagellack helt utan skimmer, gärna litet glas-artade som många är hos essie. Sedan några veckor tillbaka längtar jag dock efter att få kroma naglarna, måla dem i en metallic-färg, och häromveckan exploderade jag alltså och köpte ett helt lass. Nu har jag hunnit prova den första i raden, OPI My Silk Tie.

wp-1478023937146.jpg

Första gången jag målade på lacket lade det sig så där tätt och skimrande som jag önskade efter andra lagret. Underbart! Men när jag började måla på topplacket blev allting paj. Färgen hade inte torkat tillräckligt utan började strykas bort i ojämna fläckar av det nya lacket. Jag brukar alltid låta färglagren torka i några minuter mellan varje ny påstrykning, och lägga på ganska tjockt med överlack ovanpå, men den här gången hjälpte det alltså inte.

Nästa gång jag provade My Silk Tie lät jag alltså nagelfärgen torka extra länge, och si, då gick det bättre! Färgen satt kvar när jag lade på överlacket, och sitter kvar än och är jättesnygt. Dock ser jag att det är på väg att börja flaga i de hörn där själva nageln under är i dåligt skick, så det hör inte till de mer hållbara färgerna, de som nästan funkar som lagning för skruttiga naglar, utan måste hållas efter och bytas ganska snart. Men det är helt OK! Det är en snygg färg och jag gillar den skarpt, men jag gillar ju också att byta färg med jämna mellanrum.

wp-1478023916073.jpg

 

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i nagellack och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till OPI My Silk Tie

  1. Ping: Favoriter i november | Style On File

  2. Ping: Favoriter i augusti | Style On File

Kommentera

