Malin + Goetz detox face mask

malingoetzdetoxfacemaskAnsiktsmasker är något jag intresserar mig för och inte kan få nog av att pröva. Fastän jag är skeptisk till allt märkt med inneordet ‘detox’ ville jag ändå se vad Malin + Goetz’ mask med det namnet kunde göra för mig.

Döm om min förvåning när den släta krämen jag pumpat ut i handen blev till skum när jag strök ut den över ansiktet första gången! Det är ju en rolig effekt som man hoppas skall vara delaktig i nyttan för huden. Under minuterna jag sitter och låter masken verka poppar det var små bubblor här och där i ansiktet, något som både hörs och känns i skinnet. Det känns också som att skummet skall börja droppa och rinna ned från ansiktet, men efter några gångers användning säger mig nu erfarenheten att det inte händer. Tvärtom stelnar ansiktsmasken till ett ganska fast tillstånd, men är ändå lätt att tvätta bort.

Aminosyror och naturligt mandelextrakt i produkten skall hjälpa till att rengöra och stabilisera alla hudtyper, medan vitamin C och E och sojaprotein skall hjälpa till att strama upp huden och jaga bort oron för åldrandet. I praktiken känns huden ren och slät efter användning, men det kan också bero på det simpla faktum att användningen av masken gör att jag tvättar och torkar ansiktshyn två gånger.

Malin + Goetz detox face mask är inget undermedel, men nu när min hud ändå är i så gott skick fungerar den bra att använda då och då som kuriosa, mild behandling och anledning till att ordna hemma-spa och sitta och slappna av i morgonrock med några skönhetstidningar.

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i hudvård och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

