Berså Handtvål Pomerans

bersa-handtval-pomeransVilken god doft! Jag lyfter händerna till näsan gång på gång för att sniffa när jag har tvättat dem med den pomeransdoftande flytande tvålen från Berså. Den här doften stannar alltså kvar på fingrarna ett bra tag efter att man har sköljt av dem, och för min del är det bara välkommet.

Pomerans är ju en bitter, kryddig citrusfrukt som i Bersås tappning inte blir citrusfräsch på det sätt man förknippar med städprodukter. Som handtvål påminner den på ett bra sätt om klassiska 4711, men fruktigare och rundare.

Jag skulle gärna skaffa Bersås Pomerans och ha som handtvål fler gånger, om det inte vore för det faktum att pumpflaskan den här gången var helt oduglig! Hur mycket jag än skruvade på pumphuvudet fick jag den aldrig i ett läge så att jag kunde använda den. Tur nog hade jag inte slängt pumpflaskan till tvålen jag just gjort slut på, så jag kunde hälla över Pomeransen i den. Uselt, Åhléns! Se till att pumparna fungerar, annars blir Berså-produkterna närmast värdelösa!

pomerans

 

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i dofter, kroppsvård och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

