Jag skulle bara ha en body lotion…

Det är så sällan jag hinner svänga in på L’Occitane-butiken på Kungsgatan, och det är synd, för där finns ju många fler och intressantare produkter att välja på än i store-in-store-hyllorna. Så när jag väl hade tid att gå in där, bara i syfte att hitta en body lotion med blomdoft, så blev det att jag passade på litet extra…

wp-1476294839202.jpg

Väldoftande krämer för kroppen går ju faktiskt åt hemma hos mig, så det känns inte som att jag skaffat för många. Roses et Reines älskar jag sedan innan, Néroli et Orchidée är lätt men har en värme i doften som jag kommer att uppskatta i vinter. På sistone har jag börjat gilla att ha en riktigt fin handtvål, och extrapriset gjorde det lätt att välja en flaska Verveine – nej, inte lätt, för de andra dofterna var också lockande!

Just när jag trodde jag var färdig såg jag hyllorna med immortelle-doftande produkterna – dem väcktes ju mitt intresse för för några veckor sedan! Jag hittade ännu en body lotion och fick också prover på ansiktsprodukterna i serien som skall vara mycket bra.

Fastän jag sade mig själv att jag inte behövde fler handkrämer, kunde jag till slut inte stå emot den eleganta asken med halvstora tuber, lagom för handväskan, och som nybliven medlem i kundklubben fick jag den lilla korgen med ytterligare fyra små handkrämer, tur nog i helt olika dofter! Det var en riktigt lyckad inköpsrunda, och nu dröjer det nog inte lika länge tills nästa besök!

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i dofter, handkräm, hetsshopping, krämer, kroppsvård och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

