Aesop Rejuvenate Intensive Body Balm

aesop-rejuvenate-intensive-body-balmI ett fåtal exklusiva butiker i Sverige går det att få tag på Aesops produkter. Inredningen är stram, förpackningarna likaså; ingen inställsamhet utan produkterna skall säljas med noggrann innehållsförteckning över de ingående, verkande ingredienserna. Det, och resultatet på huden, är det många som uppskattar Aesop för.

För att bekanta mig med serien valde jag en kräm för kroppen: Aesop Rejuvenate Intensive Body Balm. Den är doftsatt med mandarin och sandelträ, vilket här har blandats till en ovanligare variant. Mandarinnoten, som inte är så tydlig som citrus kan vara, är litet översöt, och hjälper till att göra tränoten litet sur. Till det kommer att krämen är fet och känslan av fett slår igenom i doftkombinationen. Sammantaget blir det som om blandningen av mandarin, sandelträ och fett är på väg att ruttna och härskna!

Men samtidigt är doften otroligt vanebildande. Första gången jag använde krämen blev jag förvånad och litet avskräckt av den halvruttna aspekten, men redan samma dag började jag längta efter att känna mer av krämen. Det är en sådan doft som nog inte alla gillar, men de som gör det blir fast.

Krämen sjunker in snabbt och lätt och det känns som att den gör gott för min hud. Under dagen känner jag inte konkret av doften, men den stannar i mitt minne. Ett par saker gör att jag tvekar litet inför att köpa krämen igen: priset och den udda doften. Men… jag vet också att när jag har gjort slut på tuben kommer jag att längta efter mer av den udda doften.

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i dofter, krämer, kroppsvård och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

