Berså Kroppslotion Klätterros

bersa-kroppslotion-klatterrosÅhléns egna serie med kroppsvårdsprodukter använder sig av Fairtrade-ingredienser och hämtar inspirationen från den svenska naturen. Det är roligt att de väljer litet ovanligare doftsättningar, som Pomerans, Ängsklocka och Klätterros. Den sistnämnda valde jag att prova som body lotion. Och visst var det en fin doft!

Klätterrosen i pumpflaskan doftar inte så värst annorlunda än vanliga rosor, men namnet väcker förstås associationer till klängande blomrankor vid en hemtrevlig stuga. Den friska, lätta rosdoften känns mest vid insmörjning, dunstar i stort bort under dagen och lämnar kvar en aning av allmän fräschör. Det räcker gott för mig. Likaså är själva konsistensen och verkan av produkten lagom bra för mig och min hud, som inte är alltför krävande.

Ett stort problem är dock att pumphuvudet, som skall kunna låsas och låsas upp genom vridning, efter två statusväxlingar slutar att fungera och fastnar i låst läge! Mycket retligt, och jag får alltså använda krämen genom att skruva upp hela pumphuvudet och hälla ut klick efter klick i handen. Inte smart, Åhléns, det måste förbättras på flaskorna!

klatterros

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i kroppsvård och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

