Biotherm Skin Best hudvård – uppdatering

Under våren blev jag mycket positivt överraskad av den nya hudvårdsserien från Biotherm, Skin Best. Min hy blev fastare inte bara på ytan, utan längre ned i hudlagren och uppåt, och jämnare och smidigare därtill.

Med flit valde jag att ta en paus i användandet av Skin Best; dels för att hinna prova andra produkter, dels för att se hur långvarig effekten från Skin Best var. Det visade sig att min ansiktshud tappade sin spänst redan efter någon vecka med annan hudvårdsrutin. Men när jag tog upp användandet igen efter sommaren tog det åter igen bara någon vecka innan det goda resultatet återvände.

biotherm skin best day creamDen här gången använde jag produkterna ännu oftare och ännu längre: nattkrämen på natten, dagkrämen på dagen, varvat med Serum.in-Cream och det flytande serument Liquid Glow, som efter att ha legat av sig i några månader inte längre sved på min hud.

biotherm skin best serum in creamAv den mer långvariga användningen fick jag nya erfarenheter. En av dem är att dagkrämen inte bara ger glansig hud (tråkigt för någon med blandhy) utan även en litet klistrig yta. Numera använder jag bara den på dagar jag inte skall umgås med andra människor, och kommer inte att köpa en ny burk när min är slut. Ett bättre alternativ är faktiskt Serum-in-Cream, som ger en vacker matt yta!

En annan erfarenhet är att huden blir så jämn och fin att jag inte har behövt använda peeling eller rengörande mask på flera veckor. Egentligen bra, men jag saknar faktiskt den ritualen!

Den sista och viktigaste erfarenheten är att Skin Best faktiskt inte är helt bra för huden. Det jag redan anade i våras bekräftades: efter några veckors användning började min hy kännas urlakad på näring och fyllighet i det översta lagret, och mina problem på näsan (stora porer, återkommande acne) blev mer intensiva och gick inte bort.

Lösningen har varit att använda en tjock, näringsrik kräm några kvällar i rad. Bara efter tre nätter känns starkare igen, men djupeffekten från Skin Best har börjat avta. Jag kommer att pröva vad som fungerar bäst för mig: några dagar Skin Best, några dagar av en rikare kräm. Men med de övervägande goda resultaten vill jag inte låta Skin Best försvinna ur mitt liv!

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i favoriter, hudvård och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Biotherm Skin Best hudvård – uppdatering

  1. Ping: Favoriter i september | Style On File

  2. Ping: Transderma O Optimal Booster Serum | Style On File

  3. Ping: clinique smart custom-repair serum | Style On File

Kommentera

