MAC Pro Longwear Colour Stick Iris Eyes

Jag är, vilket kan märkas, svag för ögonskuggor i stickform, mycket därför att de kan arbetas in och se så naturliga ut, som att det är dina ögon som är snygga, inte makeupen! Många nyanser av lila och lavendel, i mitt fall de som drar åt det kalla hållet, hör till de färger som understryker skönhet istället för att dra uppmärksamheten till sminkningen. Därför kunde jag förstås inte hålla mig borta från MAC:s silverlila Iris Eyes.

wp-1473767530374.jpg

Sedan tidigare har jag den lavendelblå ögonskuggepennan Campanule från Chanel, men det var förstås ingen anledning att låta bli att köpa Iris Eyes. Se så olika de är! Campanule till vänster, Iris Eyes till höger.

wp-1473767510880.jpg

Iris Eyes glider på lätt, ger mycket färg och sitter kvar bra hela dagen. Pennan är formad till en spets, men med erfarenhet från den likaledes spetsade Erika F från Lancôme vet jag att toppen inte går att behålla för alltid, hur medvetet man än använder den. Då är faktiskt den utplattade formen på Chanels ögonskuggepennor en bättre variant som alltid behåller sin smalare ände. Men jag är ändå mycket nöjd med att ha MAC Iris Eyes i mitt pennställ för tjocka ögonskuggor.

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

