Berså Handlotion Ängsklocka

bersa-handlotion-angsklockaÅhléns har skapat en butiksegen serie kroppsvårdsprodukter med det rogivande namnet Berså och Fairtrade-märkta ingredienser. Det är ju värt att pröva, så jag skaffade mig bland annat en handlotion i pumpflaska med den trevliga doften Ängsklocka.

Till att börja med är det ganska dumt att en hel pumpning ger alldeles för mycket kräm, mer än som behövs till en vanlig insmörjning av händerna. Visst kan man anpassa sitt eget tryck när man vet det, det är ju inte svårt, men det är ändå en miss i designen i mina ögon.

Själva handkrämen är lättflytande och tränger lätt in i huden. Den ger fukt, inte den världsklassiga omvårdnaden som hjälper till att mjuka upp hårda partier och småsprickor, men godkänt för en mellanklass av hudkrämer.

Doften är som sagt mycket god! Den lilla skira ängsklockan har jag inte brukat sniffa på i naturen, men i Berså:s tappning är den frisk och med en tobaksnot av det slaget som känns uppiggande. Sammantaget gillar jag Berså:s handlotion, men kommer nog att satsa på tyngre och mer verkande handkrämer när den kalla vintern kommer.

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i handkräm och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Berså Handlotion Ängsklocka

  1. Hermia Says skriver:

    Är nyfiken på Berså, my för att de är miljö- och människosnälla men har inte hunnit sniffa än. Designen är tänker jag nästan lite väl väl lik L:a brukets?

  2. styleonfile skriver:

    Ja, aningen mer blommiga förpackningar är L:A Bruket! Berså använder sig ju också av alla växter i Vår Herres hage, medan L:A Bruket fokuserar på spännande ingredienser från havet. Men båda märkena doftsätter med blommor, kryddor eller kombinationer som är mer ovanliga och riktigt goda, och det gillar jag väldigt mycket!

  3. Ping: Berså Kroppslotion Klätterros | Style On File

Kommentera

