CU Jewellery, flugor och fredsduvor

När jag letade studentpresenter på försommaren upptäckte jag den svenska smyckestillverkaren CU Jewellery, och tyckte mycket om deras motiv. På skira kedjor hänger små fjärilar, trollsländor och till och med den välkända silhuetten av husflugor! Smyckena finns som halsband, armband, ringar och örhängen.

Smyckena är gjorda i silver och pläterade med svart, guld eller finare silver, vilket betyder att det underliggande silvret kan komma fram efter en tids bärande och ge en ny effekt.

CU-housefly-braceJag tycker verkligen om att man har valt litet mer ovanliga huvudfigurer till utsmyckningar, som trollsländor och flugor. Själv började jag litet försiktigt med fredsduvor till örhängen, men behöver inte ångra det eftersom de blivit nya favoriter och kommit till flitig användning. Jag ser framför mig att jag kommer att vilja komplettera med armband, ring och halsband med den vackra duvsilhuetten, och varför inte även någon husfluga för speciella tillfällen? Med den beskedliga prissättningen på smyckena är det inte oöverkomligt att skaffa sig mer än en uppsättning i finisher som passar en. Den där skocken av fjärilar som örhänge har också stannat kvar i mitt minne…

Länk till CU Jewellery

wp-1470405062080.jpg

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i smycken och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till CU Jewellery, flugor och fredsduvor

  1. Ping: Favoriter i augusti | Style On File

  2. Ping: Fjärilar i flock | Style On File

Kommentera

