Clarins Booster Energy

Hur mycket jag än misstänkte att det kunde vara snake oil och ett nytt listigt sätt att få mig att öppna plånboken, blev jag nyfiken på Clarins tre Boosters när de dök upp i våras., speciellt som jag ju i allmänhet är mycket nöjd med Clarins hudvård.

clarins boosters explained

Egentligen upplever jag inte att jag utsätter min hud för hemskheterna som dessa boosters skall skjuta in sig på, men tyckte ändå att det kunde vara intressant att pröva de små flaskorna med dyrbara droppar för Detox och Energy.

wp-1470403151869.jpgAtt man droppar ned produkten i sin dag- eller nattkräm kan vara både underlättande och krångligt, beroende på hur ens hudvårdsrutin ser ut. Som jag också redan sade när jag provade Detox, så bör ju en sådan här quick-fix-produkt ge omedelbar effekt. Det kunde jag inte känna att Clarins Energy gav. Inte heller gjorde den någon signifikant skillnad när jag använde den under en längre period.

Säkerligen finns det dock användare som är jättenöjda med Clarins boosters. Själv kommer jag inte att låta dem gå till spillo utan använda dem då och då, och hoppas på en osynlig, långtidsverkande påverkan och kanske till och med placebo-effekt! Men jag kommer inte att köpa fler boosters från Clarins.

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i hudvård och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

