Depend O2 Glossy Top Coat

depend o2 glossy top coatImponerad som jag var av Depends underlack Protecting Base Coat såg jag fram emot underverk även från topplacket Glossy Top Coat. Tyvärr blev jag till en början besviken; varje gång jag använde topplacket uppstod det en massa bubblor i nagellacket. Inte heller torkar lacket så snabbt eller hårt som jag skulle önska, så det blir ofta ovälkomna mönster i ytan av annat som trycker på – till exempel avtryck från lakanen även om det dröjer flera timmar efter målning till sängdags.

Omedvetet tycks jag ha lärt mig att måla bättre med topplacket, så på senare tid har jag inte fått några bubblor i lacket. Jag är också nöjd med hur väl det sitter på plats i ett par dagar utan att flisa sig. Men jag behöver ett topplack som torkar snabbt och hårt och håller sig jämnt och blankt, så när jag har gjort slut på den här flaskan köper jag nog min gamla pålitliga favorit från Mavala istället.

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i nagellack och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

