This Is Home – smycken av JohannaN

Svenska JohannaN designar smycken som sedan tillverkas av mässingshantverkare i Thailand. Tanken är hållbarhet – att den rikliga thailändska mässingen skall komma till användning i smycken som är menade att bäras under lång tid. Många av smyckena visar inspiration från naturen, men de som först drog till sig min uppmärksamhet var av en helt annan design.

wp-1469276994232.jpg

THIS IS HOME är namnet på kollektionen som Johanna skapat i samarbete med Adam Tensta. Designen skall vara en manifestation för den moderna svensken och mot rasism, men för mig påminner de främst om två av mina favoritepoker: art deco och framtiden.

Det är sällan jag har brukat bära så här stora accessoarer, men jag ser fram emot att börja bära de här och även att upptäcka fler spännande smycken från JohannaN.

wp-1469276976714.jpg

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i smycken och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

