Clarins Instant Light Natural Lip Perfector 01 Rose Shimmer

Clarins Instant Light Natural Lip Perfector är ett flytande läppbalsam med svag färg som skall jämna ut och plumpa upp läpparna litet extra. Produkten finns numera i ganska många färger som alla är lockande. Den jag har heter 01 Rose Shimmer och är, förstås, en ljus rosa.

wp-1467041943710.jpg

På mina naturligt rosa blir färgen i det närmaste genomskinlig – nedan har jag lagt på ganska tjockt. Jag skulle ändå inte vilja råka måla den utanför läppkonturerna, för då syns den för mycket och det ser ut som att man har kladdat när man druckit saft. Dock ger den en fantastisk fin glans.

wp-1467032142402.jpg

Och vad ännu bättre är; Instant Light Natural Lip Perfector är ett balsam som är mycket vårdande och skönt! När läpparna kändes torra och sved litet vände jag mig tacksamt till min lilla tub från Clarins. Den omvårdande effekten känns direkt, och sitter i flera timmar efteråt, även när glansen är borta.

Dessutom luktar produkten fantastiskt gott! Jag förstår om inte alla gillar doften, men jag faller som en fura för den söta vaniljen, som inte bara får mig att tänka på kaka utan kaffe till. Som tur är gör den mig inte kaksugen på riktigt, utan bara ivrig att plocka upp tuben och sniffa litet extra.

wp-1467041972959.jpg

Det enda jag inte tycker är bra med Instant Light Natural Lip Perfector är att den distribueras genom en ”hartass”. Det mjuka skumgummit som balsamet pressas igenom gör det visserligen lätt att fördela, men kommer att bli ojämnt, torrt och i värsta fall ohygieniskt förr eller senare. Det bästa att göra är därför att använda produkten så mycket som möjligt så att den tar slut innan fördelartassen torkar, och det är ju en trevlig uppgift när Clarins Instant Light Natural Lip Perfector är så bra.

clarins_lip_perfector_group_shot

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i läppbalsam, läppstift och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Clarins Instant Light Natural Lip Perfector 01 Rose Shimmer

  1. Ping: Favoriter i juli | Style On File

  2. Ping: Clarins Instant Light Natural Lip Perfector 07 Toffee Pink Shimmer | Style On File

Kommentera

