Clarins Booster Detox

I våras kom Clarins med en ny idé: Boosters, koncentrerade droppar som skall användas tillsammans med den reguljära hudvårdsrutinen för att ge litet extra effekt. Tanken är genialisk: du kan fortsätta använda de favoriter som du vet fungerar, men lägga till något extra då och då – och Clarins har infört ett nytt steg i hudvårdskedjan och öppnat en ny nisch för försäljning.

De tre olika boosters som lanserades skall hjälpa hud som utsatts för tärande saker som hårt festande, sena nätter och för mycket sol. Egentligen kände jag inte igen mig i något av problemen som radades upp: jag lever ganska stillsamt och hinner lägga mycket tid på att sova ut och laga god och nyttiga mat (med undantag, förstås), och inte heller känns det som att ett hårt liv satt avtryck i min hy. Men jag är nyfiken på att pröva nya saker, och Clarins har många goda produkter, så jag slog till på varianterna Detox och Energy.

clarins boosters explained

Du skall alltså inte använda produkten på egen hand, utan addera den till din vanliga kräm. Det fungerade bra när jag började kombinera den med Clarins egna HydraQuench-kräm: en tryck på den blå tuben för en klick i handen, och så ett tryck på Booster-flaskan som lade till en-två droppar; mixa mellan händerna och smörj in ansiktet. Det blir litet krångligare när favoritkrämen kommer i en burk, som min kära Chanel-kräm. De gångerna jag kombinerade med den kändes det inte rätt att skopa upp en klick med fingrarna, så jag använde en av de små spatlar som brukar skickas med, och droppade sedan på Detox-boostern.

Om nu instruktionen är att använda boostern bara när man behöver den, så väntar man sig ju en ögonblicklig verkan, eller åtminstone en skillnad under timmarna efter användandet. För egen del kan jag inte säga att jag upplevde det. Detox-boostern skall återge hyn glöd och fyllighet. För närvarande är min hud i OK skick; varken superbra eller superdålig, utan mittemellan, och litet mer fyllighet och glöd hade märkts.

Jag provade också att använda dropparna under en längre period, varje kväll och ibland även om morgnarna. Inte heller där kände jag någon signifikant förbättring.

Nu är det ju skillnad mellan vad olika hudtyper behöver, och en hel del av förändringar ligger ofta i placeboeffekten då man tänker sig att man verkligen får en positiv effekt. Om andra användare har sett goda resultat av Clarins Detox-booster vill jag gärna höra om det! Jag kommer nog att plocka fram den någon gång igen och använda den tills den tar slut, men inte köpa någon ny. Närmast skall jag prova Energy-boostern jag också köpte. Rapport kommer när jag testat färdigt!

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i hudvård och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Clarins Booster Detox

  1. Hermia Says skriver:

    Undrar hur de tänkte när de valde de små symbolerna? En cigg och en spruta (men det måste väl vara ngt annat??)..

    • styleonfile skriver:

      Haha, ja, det är verkligen en blandning av positiva och ”farliga” symboler, och sådant man egentligen tycker är bra – barnvagn, resa, sol, skidåkning, en läcker drink – är dåliga i det här sammanhanget för att de tär på hyn! Sprutan står väl för skönhetsoperationer, hoppas jag. 🙂

  2. Ping: Clarins Booster Energy | Style On File

Kommentera

