KIKO Super Colour Mascara Blue

kiko mascara blueFör en speciell fest ville jag ha makeup som gick i lysande blått. För en mascara som jag kanske inte skulle vilja använda så många gånger kändes det som en bra chansning att välja en från KIKOs prisvärda makeup – och inte minst för att det fanns så många färger att välja på! 02 Blue såg ut som en stark och fin färg.

Tyvärr blev inte resultatet på fransarna så iögonenfallande som jag hade önskat. Färgen var inte så intensiv blå när den väl satt på plats, och att mascaran har adjustable volume effect märktes inte heller; jag borstade och borstade men fick varken mer längd, volym eller färg.

wp-1466283755689.jpg

 

Det kan förstås hända att jag fick ett defekt exemplar, men tills jag vet mer kan jag bara säga att mascarafärgerna inte verkar vara så starka som man kan tro av förpackningen. Det kan ju vara en bra egenskap i sig, om någon vill ha bara en antydan till färg på ögonfransarna. Vet man om det så kanske KIKOs Super Colour Mascara är helt rätt.

kiko mascara colours

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i mascara och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

