Algenist GENIUS Ultimate Anti-Aging Melting Cleanser

Algensit-genius-ultimate-anti-aging-melting-cleanserJag var nyfiken på märket Algenist, och jag behövde en ny rengöringskräm, så jag slog till på deras GENIUS Ultimate Anti-Aging Melting Cleanser. Väl framme vid kassan utbrast expediten att det var hennes favorit, och berättade litet mer om att det är en rengöring man masserar in på torr hy, som sedan blir till en olja när man sköljer bort den med vatten. Vilken bonus! Jag har ju blivit mer och mer förtjust i att massera ansiktet vid rengöringen, och en sådan här kräm gör ju att det går att bearbeta huden ordentligt men försiktigt.

Som man kan gissa innehåller krämen extrakt från alger som skall vårda och jämna ut huden. Tubens innehåll är en tjock, grön, halvgenomskinlig, trögflytande kräm som doftar starkt av godis – artificiellt godis från 1980-talet. Doften är litet udda och stämmer inte med produktens image i övrigt, men det är en detalj som inte stör mig så mycket.

En liten klick av rengöringen fördelar sig lätt i ett generöst lager över hela ansiktet, och det känns skönt att låta fingrarna arbeta igenom ansiktet några minuter med krämen som medium. Därefter går det relativt lätt att skölja bort den, och huden känns ren och fräsch utan att strama. Faktiskt kan jag efter några dagars användande uppleva att huden har blivit aningen, aningen kladdigare på ytan, som att ytterst litet av oljan lämnar ett lager efter sig. Men eftersom jag då och då varvar med peeling och ansiktsmasker har det aldrig hunnit växa till något större problem.

Som sagt känns huden ren men inte övertvättad av den här rengöringen, och dessutom jämn och fin. Jag tycker om GENIUS Ultimate Anti-Aging Melting Cleanser, och kommer nog att prova fler produkter från Algenist framöver.

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i hudvård och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

