Shop ‘til you drop del 7

Något som alltid får det att klia i köpfingrarna är snyggt presenterade makeup-kollektioner. Klart man borde ha allt när man ser hur väl det passar ihop – ögonskugga, ögonpenna, läppstift, mascara, nagellack! Ännu mer lockande för mig är displayer med nya nagellackskollektioner. Åh, så snyggt alla färger passar ihop! Strunt samma att jag inte kan (vill) ha på alla färger samtidigt, jag vill ha dem allihop, även den där konstiga bruna som jag aldrig kommer att använda!

Jag har försökt skapa ett motmedel till det här suget, genom att plocka ihop egna kollektioner av de nagellack jag redan har hemma. Nu tänker jag ta fram de här bilderna när det rycker i köpmusklerna, för att påminna mig om vilka fina färger jag redan äger!

wp-1464273864199.jpg

Från essie har jag ju ett par snygga rosa färger, och så den spännande grålila island hopping. Sista tiden har jag växlat fram och tillbaka mellan pink diamond, status symbol och bachelorette bash – att bära en av dem påminde mig om en annan, och så blev det att jag valde bland mina rosa essisar när det var dags att måla om.

______________________________________________________________

wp-1464273929883.jpg

Bilden gör inte färgerna rättvisa, men från Make Up Store har jag de snyggaste röda nyanser man kan tänka sig! Och så läckra guldgröna Faisal, som en motpol till det röda.

______________________________________________________________

wp-1464273898916.jpg

När det blir varmare och soligare kommer jag att ha några fina pudriga färger från L’Oréal att svalka fingertopparna med, eller öka på hettan med knallrosa Acid Watermelon. Och när det blir mörkare och kallare igen är Addictive Plum precis vad som passar.

______________________________________________________________

Nej, mina små hemmakollektioner har inte gjort mig immun mot de välkomponerade makeup-displayerna, men jag tror att det hjälper mig att välja rätt om jag vet vilka vackra nyanser jag redan har.

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i hetsshopping, nagellack och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

