Biotherm Biomains handkräm

biotherm biomainsBiotherms handkräm Biomains har, liksom de flesta av Biotherms produkter, en fin, diskret doft som inte hänger sig kvar längre än nödvändigt.

Krämen sjunker in snabbt när man har smort in händerna, och huden känns genast mjukare. Även på längre sikt gör handkrämen verkan; även dagar då jag inte använt den så ofta känns huden på händerna smidig och omvårdad.

Sedan har säkert fler än jag partier som är extra torra och kanske flisiga. Mina sitter precis intill naglarnas framkant, och bildar små hårda åsar som ibland får sprickor. De här partierna kan inte Biomains trolla bort – det kan nästan ingen handkräm – men den mjukar upp dem ordentligt och gör så att de inte längre känns så besvärande.

Bredvid L:A Brukets aningen mer intensiva handkrämer med spännande kryddofter är Biotherm Biomains ett bra alternativ, delvis för den diskreta, ”rena” doften  som passar bra även när man är mitt bland människor, men främst förstås för sin goda verkan på händernas hud. Jag är glad att jag har upptäckt både Biomains och L:A Brukets varianter på handkräm.

wp-1464449132004.jpg

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i handkräm och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

