Bobbi Brown Nourishing Lip Color Uber Rose

Hibiscus från Bobbi Browns serie Luxe Lip Color är fortfarande det bästa läppstiftet jag provat: krämigt, hållbart och så skönt för läpparna att jag ständigt längtar efter att plocka upp det och måla en vacker pussmun. Därför var ju förväntningarna höga inför Bobbis nya läppstiftsserie, Nourishing Lip Color med undertiteln Oil-Infused Shine, alltså något mer glansigt för sommaren.

wp-1463573118288.jpg

I serien finns många vackra nyanser, även några som ligger nära naturliga läppfärger, men jag valde till slut ett med litet mer färg för att det skulle synas bättre: Uber Rose, som ser kraftig ut i tuben men blir en litet mer dämpad mellanrosa på läpparna. Och förstås med en fin glans, det är ju den stora nyheten!

wp-1463573095063.jpg

Flera andra märken har ju kommit med liknande produkter, till exempel YSL och Chanel, men när jag har jämfört så var Bobbi Browns version bättre; framför allt hållbarare, något som ju lätt blir ett problem med oljebaserade färger. Därmed inte sagt att Bobbi Browns version var felfri; efter några timmars användande då jag inte åt eller drack något (bara sjöng med till underbar musik) hade färgen migrerat ut till kanten av läpparna och lämnat ett tomrum i mitten. Det får man helt enkelt räkna med och fylla på med färg efter hand.

wp-1463573169345.jpg

Med ‘Nourishing’ i titeln får man ju hopp om vård och fukt för läpparna, och visst känns läppstiftet bra, men faktiskt inte lika gediget vårdande som superstjärnan Luxe Lip Color. Priset ligger fortfarande under trehundra, tack för det, men det beror delvis på att det finns mindre produkt i de slanka, snygga förpackningarna än i de tidigare. Nåväl, med ett hundratal läppstift att välja på hemma löper jag sällan risk att göra slut på de jag har, så jag uppskattar den trade-off:en.

Sammanfattingsvis gillar jag Bobbi Browns Nourishing Lip Color och tycker att den är den bästa i sin genre, men storfavoriten är fortfarande Bobbi Brown Luxe Lip Color.

wp-1463573134457.jpgwp-1463573153989.jpg

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i läppstift, makeup och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Bobbi Brown Nourishing Lip Color Uber Rose

  1. Ping: Bobbi Brown Crushed Lip Color Lilac | Style On File

Kommentera

