Mavala Barrier-Base Coat

I åratal har jag använt Mavalas Nail Shield 2-fas Nagelförstärkare som underlack. För någon månad sedan så kände jag mig litet wild & crazy och valde istället Mavalas Barrier Base-Coat för att prova något nytt.

mavala barrier base coatBeskrivningen på underlacket säger att det skall skydda nageln mot att gulna, och tillföra fukt och flexibilitet. Det låter ju bra för mig som haft toppar som skivar och flisar sig de senaste åren, så det är vad jag använt som underlack de senaste veckorna.

Tyvärr har jag inte sett några underverk för mina nageltoppar; de är visserligen litet bättre än för ett halvår sedan, men den skillnaden började jag se redan när jag började ta bort lack med Depends remover. I och för sig har resultatet inte heller blivit värre än när jag använde 2-fassystemet. Hållbarheten för nagellacket är också lika bra som tidigare.

Jag kommer att använda flaskan tills den är slut, och sedan får vi se om jag stannar hos Mavala eller provar något nytt underlack.

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i nagellack och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

