Biotherm Skin Best Night Cream och Serum-In-Cream

Biotherms Skin Best-kräm för användning på morgonen var ju ett ögonblickligt mirakelmedel för mig. Inget konstigt, då, att nattkrämen var precis lika bra. Skin Best Night Cream är mycket lik dagkrämen i utseende och konsistens, och de innehåller säkert ungefär samma saker (förutom SPF i dagkrämen). Den är tjock och skön, går snabbt in i huden och börjar göra underverk inifrån.

biotherm skin best serum in creamBiotherms Serum-In-Cream är en intressant produkt till komplement. Som företaget själva säger är den ett serum som skall gå ned och verka på djupet (ännu djupare?!) men formulerad som en kräm. Första gångerna lade jag på nattkrämen efter serumkrämen, men nu har jag börjat använda Serum-In-Cream på egen hand, och det känns bra. Det är också intressant att den ger huden en mattare yta, något vi med blandhy uppskattar, så jag använder den gärna som dagkräm för att inte blända mina medmänniskor med blänket i min panna.

Serum-In-Cream är litet extra trögflytande, men ändå lätt att fördela tunt och jämnt över ansiktet. Jag har använt den då och då i ett par veckor, och kan inte urskilja att just den produkten gör något annat ör min hud utöver vad de vanliga Skin Best-krämerna gör. Men ärligt talat, jag är så imponerad av Biotherms Skin Best-serie att jag ivrigt köper och provar allt de har att erbjuda – jag älskar hur vacker och välmående den gör min hy!

Låt mig bara utfärda en preliminär varning för Skin Best Liquid Glow, en olja som skall ge huden lyster. Kanske använde jag den fel, men den fick min hy att strama och hetta och jag fick överlagra med aloe vera-gelé för att dämpa svedan. Jag kommer att prova Liquid Glow igen, ytterst försiktigt, men tills vidare vill jag avråda personer med känslig hy.

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i hetsshopping, hudvård, krämer och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Biotherm Skin Best Night Cream och Serum-In-Cream

  1. Ping: Biotherm Skin Best hudvård – uppdatering | Style On File

Kommentera

