The Body Shop British Rose Hand Cream

british-rose-petal-soft-hand-creamRosdofter är alltid värda att pröva, för de kan ha så olika karaktär men är oftast fina. Eftersom jag behövde en ny handkräm passade jag på att skaffa en med den nya doften British Rose från The Body Shop, och minsann, det var en vacker ros!

British Rose är ju en hel serie med body lotion och parfym, och produkterna kan dofta aningen annorlunda, så det jag skriver handlar främst om handkrämen. Dess doft är lätt och fin, ganska lik en naturlig rosdoft, men utan bitonerna av syrlighet och gröna blad som brukar ge rosdoft ännu mer äkthet. Istället har den ett milt inslag av tvålighet som jag känt i några andra rosdofter och tyckt om. Faktum är att jag har letat efter just den här varianten av ros, och nu har jag hittat den!

Tyvärr är dock inte kvaliteten på själva handkrämen tillräckligt hög för att jag skall bli nöjd med hela paketet. Visserligen känns händerna i allmänhet mjuka efter insmörjning, men jag har en del torrare partier intill naglarna där krämen inte kan hindra huden från att bli ännu hårdare och flisigare. Jag kommer inte att köpa den här handkrämen igen, men jag kommer att botanisera bland de andra produkterna i British Rose-serien för att behålla den vackra rosen i mitt liv!

wp-1462473231185.jpg

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i dofter, handkräm och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

