Biotherm Skin Best Day Cream och CC Cream

Jag letar ständigt efter nya hudvårdsprodukter med bättre resultat, men väntar mig inga mirakel. Därför blir jag rejält överraskad när jag stöter på krämer som verkligen gör underverk! Det hände i vintras med Helena Rubinsteins Powercell-serie, och nu har det hänt igen med Biotherms Skin Best-serie.

Sedan jag kommit i fyrtioårsåldern har jag då och då märkt av ansiktshuden känts slapp och lös; inte av hårt leverne utan av att jag använt sämre hudvårdsprodukter. Sedan jag upptäckte Powercell-produkterna har min hy varit jämn och smidig, men med Biotherms Skin Best har den blivit ännu lenare och följsammare och – ja, ungdomligare.

biotherm skin best day creamMitt första steg in i Skin Best-serien var via dagkrämen för normal/blandhy, som för övrigt har SPF15. Det ögonblickliga resultatet var det som vi med blandhy helst inte vill ha: en blank yta på huden och porer som såg onödigt stora ut. Men redan samma dag kände jag en så positiv effekt på huden att jag längtade efter att använda krämen igen. Blänket gick för övrigt lätt att dölja med en mattande primer.

Strax efter applicering av krämen känns ansiktshuden ”våt” och stramar till för några sekunder, som om det finns alkohol i krämen som dunstar bort (men det ger ingen sveda eller annat obehag). Då kan man ju tro att man har fått en tillfällig uppstramning av hudens yttersta lager, men som sagt så känns verkan mycket djupare ned i hudlagren. Biotherm använder bland annat spirulina och andra alger i Skin Best, en ingrediens jag i åratal gillat i juice och förhoppningsfullt tillskrivit närmast magiska egenskaper. Och nu verkar spirulina ge min hy evig ungdom!

Den dagen jag kombinerade med CC-krämen kändes huden ännu mer mjuk och välmående. CC-krämen fungerar för övrigt också bra; den är lätt att fördela jämnt, täcker bra men naturligt och sitter fint under dagen.

Efter några dagar lade jag till Skin Best Night som nattkräm, och jag har även ett serum och en vårdande olja i serien att pröva och utvärdera och posta om separat. Men resultatet hittills har fått mig att häpna och jubla. Jag ser ingen anledning till att inte hålla min hy i det absolut bästa skick jag kan få den i, så jag ser i min framtid en lång rad grönskimrande tuber och burkar från Helena Rubinstein och Biotherm, och en nöjt leende Jenny B.

 

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i hudvård, krämer och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Biotherm Skin Best Day Cream och CC Cream

  1. Ping: Biotherm Skin Best Night Cream och Serum-In-Cream | Style On File

Kommentera

