Clinique Extreme Pink

Cliniques läppstiftsserie High Impact Lip Colour finns i ett flertal användbara färger, oftast med aningen skimmer, och av dem passar Extreme Pink min hudton. Så extremt rosa är inte färgen, utan tvärtom en MLBB, nära min naturliga läppfärg. Men som sagt med skimmer och en blank yta som gör att man ser extra piffig ut.

wp-1462114145113.jpg

Som synes är färgen inte heltäckande. Den glider inte på läpparna lika lätt och läckert som andra läppstift, men är någorlunda givmild i konsistensen så att det går att få ett jämnt lager läppstift.

wp-1462114065494.jpg

Serien High Impact Lip Colour skall vara extra fuktgivande för läpparna. Med alla skönt vårdande läppstift från senaste året i minnet är jag inte imponerad. På läpparna får läppstiftet en lätt klibbig yta, och det känns att det sitter där, och även om det inte är direkt uttorkande känner jag inte av någon direkt fuktigivande verkan, varken omedelbart eller på längre sikt.

wp-1462114113846.jpgTar man en klunk av något så hamnar en del av färgen på glaset eller koppen, men det stannar kvar tillräckligt mycket för att läpparna skall se täckta ut. Ja, det hjälper förstås att min egen läppfärg ligger nära. Dock kan jag säga, efter min rad av klagomål, att jag är ganska förtjust i den blanka ytan, till och med att läppstiftet accentuerar vecken i mina läppar – jag får litet 80-talskänsla. Men jag kommer inte att använda Extreme Pink så mycket, för jag har så många bättre.

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i läppstift och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

