Depend O2 Nail Polish Remover och nagelfil

Att måla naglarna och ta bort lacket med några dagars mellanrum kan slita på nagelkvaliteten. Då är det bra att ha en nagellacksremover som gör sitt jobb så skonsamt som möjligt för nagelytan. Depend O2 Nail Polish Remover för torra, flisiga naglar innehåller ingen aceton, och är därför mildare för naglarna. Det har jag också märkt under de veckor jag har använt removern.

wp-1460815820372.jpgVisserligen tar det litet längre tid att få bort lacket från nageln med O2:s mildare variant, men inte så mycket längre än med aceton-baserade produkter. Det går också bra att få bort all färg; den smetar inte ut sig och smälter in i vrår där den är omöjlig att komma ut, utan sugs upp i bomullen jag använder tillsammans med removern.

Sedan flera år tillbaka är det också Depends nagelfilar jag tycker bäst om att använda. Har man naglar som lätt skivar och flisar sig kan en grov och ojämn fil göra saken än värre, men med Depends nagelfil blir kanten på nageln jämn och fin och håller bra. Det gäller även de gånger jag (oftast) filar naglarna med färgen kvar; inte heller lagren av nagellack flisar sig, utan behåller en fin och jämn kant några dagar till.

Att själva naglarna är i bra skick är ju förutsättningen för att de skall bli riktigt snygga när man har målat på en färg, så därför är jag glad att ha verktyg som gör sitt jobb och håller naglarna så fina som möjligt.

Tack till Little Miss Consumer för tipset!

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i nagellack och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Depend O2 Nail Polish Remover och nagelfil

  1. Ping: Favoriter i april | Style On File

  2. Ping: Mavala Barrier-Base Coat | Style On File

Kommentera

