NARS Rikugien

Jag har aldrig känt någon dragning till tjocka läppstiftspennor, inte ens under min mest makeupgalna och experimentella period för femton år sedan. Men jag har ju sett hur många andra uppskattar det formatet, så när jag fick två av NARS Satin Lip Pencils som välkomstpresent av Sephora USA hamnade de förstås på min att pröva-lista. Rikugien är rosa, en kall nyans som synbarligen matchar mina färger, och det är jag ju tacksam för!

wp-1460727140228.jpg

Det jag önskar mig av ett läppstift är främst att det är vårdande för läpparna och att det är pigmentrikt. Jag har haft svårt att tänka mig att en läppfärg i pennformat uppfyller de kraven, och när jag börjar måla på Rikugien visar det sig att det stämmer. Jag får måla och måla ganska länge för att få ett jämnt fördelat lager färg, och litet till ändå för att färgen skall synas på mina naturligt rosa läppar.

wp-1460727198597.jpg

Nej, NARS Rikugien på läpparna gör inte någon stor skillnad (och då hade jag ändå sett till att läpparna var torra och rengjorda från läppbalsam som skulle kunna försvåra för färgen att fästa). Den färgar av sig litet på muggar och glas, och känns inte särskilt vårdande. Hur snabbt den skavs av är svårt att säga eftersom den knappt syntes till att börja med.

wp-1460727180514.jpg

Jag kan ändå förstå dem som gillar läppstiftspennor, för det ger ju en annan säkerhet på handen att hålla i dem, och det gör det lättare att måla exakt längs läpparnas konturer. Men för egen del saknar jag allt det jag älskar med vanliga läppstift: krämighet, färg och en vårdande känsla för munnen.

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i läppstift och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

