Catrice My Satin Ballet Shoes

Catrice är ett kosmetikmärke i budgetklassen som uppskattas mycket av makeup-älskare i Centraleuropa. Jag tyckte deras läppstift verkade bra för sitt pris, men lyckades lugna mig och begränsa shoppingen till ett nagellack som liknar den där skimrande silverrosa färgen jag letar efter i vår.

wp-1460193222184.jpgDen rosa nyansen är litet kallare än vad det ser ut som på bilden, vilket passar mig utmärkt. Formatet är Liquid Metal, alltså ett strukturlack men med små strösselbitar av glitter. Ytan blev inte så grov, och det var heller inte det jag var ute efter, så jag täckte den med ett blankt överlack och blev nöjd med det.

Lacket höll någorlunda bra i tre dagar – det skavdes litet i topparna men inget värre. Inte heller den här varianten var tillräckligt nära den krämiga silverrosa färgen jag drömmer om, så jag kommer nog att fortsätta leta. Tills dess är Catrices version ganska bra, dock var det ganska jobbigt att ta av på grund av liquid metal-konsistensen, så därför tvekar jag att måla på det igen…

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i nagellack och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

