Dior Pore Minimizer

dior pore minimizerDet kompletta namnet är Dior Pore Minimizer Skin Refining Matte Primer, och det säger mycket mer om vad den här produkten gör. Som höres kan man använda den rosavita  krämen under foundation, men eftersom jag är alldeles för bekväm för att använda foundation eller puder har jag med gott resultat använt Pore Minimizer på egen hand, över min dagliga fuktkräm.

Jag har blandhy med ganska synliga porer just på näsan, men i övrigt har jag på senaste tid varit nöjd med utseendet och smidigheten hos huden i ansiktet. Därför var det roligt att se att primern kunde göra nytta även när problemen inte var så stora. Fuktkrämen jag använder på morgonen gör huden litet blank, men med ett tunt lager av Pore Minimizer blir ansiktet matt och fint, en effekt som håller i sig hela dagen. Och ja, porernas synlighet minskar rejält!

Att använda Dior Pore Minimizer får inte huden att strama eller känna sig uttorkad, utan den har kvar sin fina smidighet och ser jämn och . Toppen! Den här primern fungerar riktigt bra för mina behov.

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i hudvård och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Dior Pore Minimizer

  1. Ping: Biotherm Skin Best Day Cream och CC Cream | Style On File

Kommentera

