Anny Never Can Say Goodbye

Nyligen var jag i Tyskland, och stötte på en monter med många fina nagellack från märket Anny. Där hittade jag några flaskor med ljusa, skimrande färger, vilket är just vad jag längtat efter på sistone, och speciellt en nästan silvervit med lätt dragning åt rosa. Det hittade jag i lacket med det dansanta namnet Never Can Say Goodbye – OK, nu har jag disco på hjärnan igen!

wp-1458656601732.jpg

 

När jag väl målade på lacket blev det inte riktigt så rosa som i flaskan. Det var också tunnare än jag trodde – jag hade hoppats på en täckande krom-färg. Men lacket var tillräckligt tättpackat med det fina glittret för att bli så gott som täckande efter två lager, och ännu mer täckande efter tre.

Efter någon dag började färgen skavas av vid nageltopparna, men i övrigt höll det bra. Jag tycker om utseendet, men tänker fortsätta leta efter just den varianten som drömmer om just nu.

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i nagellack och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Anny Never Can Say Goodbye

  1. Ping: IsaDora Savannah Gold | Style On File

Kommentera

