Ciaté Cheek To Cheek

När jag hittade ett nagellack i en sådan där fin rosa färg som är både rik på färg och ljus och lätt kände jag att det var dags att skaffa mitt första lack från Ciaté. Cheek To Cheek liknar den rosa jag letade så intensivt efter förra våren och hittade i Mavala Begonia, men med litet mer dragning åt grått, och den varianten är alltid välkommen i min nagelgarderob.

wp-1456859213869.jpg

Så var det dags att prova, och det blev en överraskning att nagellacket hade en matt konsistens – det stod ingenstans på flaskan. Eftersom jag var oförberedd på det och inte ville chansa med långa torktider, så toppade jag det med min vanliga glansiga topplacksfavorit. Jag tyckte om det resultatet, även om jag fick lust att se färgen med matt yta.

Men fy så snabbt färgen började spricka och flisa sig! Nagellack som skall vara matta har ofta en krit-aktig konsistens, även så Cheek To Cheek, så jag var inte så förvånad över det, men ändå besviken över hur snabbt det gick. Jag tycker fortfarande att det är en fin färg och jag vill prova den igen med matt överlack, men det kommer att dröja innan jag plockar fram flaskan igen.

wp-1456859159751.jpg

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i nagellack och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

