Helena Rubinstein Powercell Youth Grafter

Där har Helena Rubinstein hittat ett kraftfullt, nästan litet skrämmande stickord till en av sina hudvårdsserier: Youth Grafter – de vill alltså ympa in ungdom i vår åldrande hud! Det är vegetabiliska ingredienser från växten Oceanic Crista som skall kunna hjälpa hyn att återfå sin ungdom.

HR_powercell_night shotDet jag har använt de senaste veckorna är ett serum, Prodigy Powercell Night Shot, och ansiktsmasken i serien Powercell Youth Grafter. Jag har också ofta använt masken som en nattkräm, för att inte spara effekten till någon gång i veckan utan ge min hy en intensivbehandling. Båda produkterna är genomskinligt brungula och litet sega till konsistensen, luktar OK och är lätta att använda, för de sjunker snabbt in i huden.

Resultatet gillar jag! Min hud känns smidig och stark, ioch har inget överflöd av fett eller förstorade porer. (Jag vill dock påpeka att jag är i fyrtioårsåldern och hittills inte varit extremt besvärad av åldrande hy.) Helena Rubinstein har en hel del parallella anti-age-serier, och de kostar alla en rejäl slant, men det verkar som att de är väl sammansatta och gör gott för hyn.

 

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i hudvård och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Helena Rubinstein Powercell Youth Grafter

  1. Ping: Biotherm Skin Best Day Cream och CC Cream | Style On File

Kommentera

