Bobbi Brown Luxe Lip Color Hibiscus

Omkring jul utkom en ny serie av läppstift från Bobbi Brown, Luxe Lip Color. Snart kommer hon med ytterligare en serie av lättare läppstift, men jag botaniserade bland lyx-läppstiften så länge och blev mycket nöjd med vad jag hittade.

wp-1456408927234.jpg

Guldhylsa och stiligt emblem – kungligt, Bobbi!

Kvaliteten på läppstiften är krämig, med mycket färgpigment och vårdande känsla för läpparna. Därtill är jag glad att rapportera att själva färgen också sitter mycket bra under flera timmar, enligt min erfarenhet. Av de här anledningarna har jag längtat efter att använda läppstiftet hela tiden de här veckorna. Verkligen lyxigt, alla kriterier uppfyllda, och ändå håller sig priset fortfarande under trehundra-strecket! Mycket hedersamt, Bobbi.

wp-1456409012266.jpg

Så snygg, så snygg. På läpparna blir dock färgen mer rosa.

Hibiscus är en mörk plommonrosa färg, den sorten som ger mig full’n’sexy lips. Jag är mycket nöjd med storleken och formen på mina läppar, men det finns en del färger som får dem att se aningen större ut på ett sätt jag gillar. Det är just dämpade, halvmörka färger i plommonrosa nyanser som har den egenskapen, och jag håller alltid utkik efter dem för en sådan är bra att ha i arsenalen.

wp-1456408767454.jpg

Fantastiskt täckande.

Som sagt blev jag mycket nöjd med kvaliteten, färgen, känslan och priset på Bobbi Brown Luxe Lip Color-serien och längtar efter att skaffa fler i fler nyanser. Vi får se om jag hinner; det kommer ständigt nya läppstiftsserier som jag vill prova, men jag hoppas att Luxe Lip Color finns kvar länge, för då kommer jag säkert att hitta fler favoriter i serien.

wp-1456497340170.jpg

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i favoriter, läppstift och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Bobbi Brown Luxe Lip Color Hibiscus

  1. Ping: Favoriter i februari | Style On File

  2. Ping: Bobbi Brown Uber Rose | Style On File

  3. Ping: De bästa läppstiften | Style On File

Kommentera

