Clinique Even Better Eyes Dark Circle Corrector

Clinique Even Better EyesCliniques ögonkräm Even Better Eyes Dark Circle Corrector gör verkligen allt den kan för att kämpa mot de mörka ringarna under ögonen. Till att börja med trycks krämen ut genom en sval, slät metallring med vilken man fördelar produkten över huden och samtidigt får en lätt massage som kyler ned och känns skön. Själva krämen (en tunn lotion) är persikofärgad för att neutralisera de purpurfärgade ringarna. Och så innehåller produkten förstås ämnen som skall stärka och ljusa upp huden.

Clinique lovar att ögonkrämen skall ge synliga resultat inom tolv veckor. Så länge har jag inte använt min tub, men jag är redan nöjd med hela konceptet. Visserligen hjälper inte persikotoningen mot mina Mordor-mörka ringar, men jag uppskattar verkligen idén med en sval massage vid användandet. Det känns som om Clinique verkligen vill sprida omtanke till oss konsumenter, och det tänker jag inte om många kosmetikföretag, särskilt inte om Clinique vars produkter sällan hör till mina favoriter. Men eftersom Even Better Eyes Dark Circle Corrector känns skön och fuktgivande för huden, och eftersom den fungerar väl ihop med min ögonmakeup, så kan det mycket väl bli den jag köper nästa gång det är dags att skaffa en ny ögonkräm.

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i hudvård och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Clinique Even Better Eyes Dark Circle Corrector

  1. Ping: Clarins Multi-Active Yeux | Style On File

Kommentera

