Bite Beauty Zin

Knappt hade jag börjat använda mitt läppstift i serien Bite Beauty Luminous Crème Lipstick, så fick jag höra att just den serien (Luminous Crème) skall läggas ned! Men faktum är att efter ett par dagars användande så är jag inte alltför ledsen för det.

wp-1455373083726.jpg

Jag hade hört gott om seriens kvalitet, så under min New York-resa provade jag fram en nyans som passade mig och fick sedan knata runt från Sephora till Sephora för att hitta en butik där min färg, Zin, inte var slutsåld. Med andra namn i serien som Shiraz och Retsina kan vi anta att Zin står för Zinfandel, det röda vinet från druvan med samma namn. Nu är det dock inte någon tung, vinröd färg som läppstiftet bjuder på, eftersom det är ganska  transparent.

wp-1455373000177.jpg

På mina läppar drar färgen också mer åt rosa än i hylsan, och blänker nästan som ett läppglans. Till en början kändes läppstiftet vårdande och skönt för läpparna, även när det hade skavts av – och det skavdes av mycket och snabbt! Men efter några dagar av nästan uteslutande Zin på läpparna kändes de litet torra och sved. Så dumt!

wp-1455373129843.jpg

Nej, det var visst inte så bra kvalitet på Luminous Crème Lipstick-serien, i alla fall inte i fallet Zin. Men visst är förpackningen läcker, med ett bett taget ur såväl B:et i Bite som i läppstiftshylsan?

wp-1455373037322.jpg

 

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i läppstift och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

