Lancôme Rose Sulfureuse

Nu måste jag sticka emellan med ännu ett läppstift. Som sagt har jag under de här veckorna varit mycket fokuserad på att hitta produkter som håller mina läppar mjuka OCH snygga. När jag var nere på sista millimetern av Helena Rubinsteins läppstift Arouse letade jag i min samling efter en ersättning, gärna en mörkare färg som passar de allt ljusare vinterdagarna. Det jag hittade var Rose Sulfureuse från Lancôme, ett fynd från häromåret. Redan då var jag förtjust i den, men den råkade falla i glömska!

wp-1454173822705.jpg

Det var då (i augusti) den mörkaste färgen jag kunde hitta som passade mig i deras serie Rouge In Love. När jag provar den nu i januari-februari känns den inte alls mörk, utan snarare färgrik och upplyftande. I och med att den är litet mindre täckande än mina vanliga favoriter så blir den inte så tung och intensiv i färgen, och det faktum att den har en fin blank yta hjälper också till. Det är inte riktigt en YLBB men tillräckligt nära min egen nyans för att vara lättanvänd och passa till det mesta.

wp-1454173797873.jpg

Bäst av allt, tillsammans med den fina färgen, är att den känns så skön och vårdande! Om läpparna känns torra målar jag på Rose Sulfureuse och kan le vackert igen. ‘Sulfureuse’ betyder svavelosande – så ominöst! Men jag känner mig bara vänlig och glad över att ha hittat det här läppstiftet i mina gömmor.

wp-1454173698326.jpg

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i läppstift och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Lancôme Rose Sulfureuse

  1. Ping: Favoriter i februari | Style On File

Kommentera

