Clarins HydraQuench Cream

Den ljuvligt doftande HydraQuench Cream följer ofta med i en halvstor tub i Clarins GWP:er (Gift With Purchase), och det brukar jag uppskatta. Den har visserligen aldrig lockat till köp av produkten i fullstorlek, för även om den har fuktat och vårdat min hud så har den inte känts idealisk eftersom den också lämnat en glansig yta. Den har ju ändå funkat bra att ha med som nattkräm i övernattningsnecessären.

Clarins HydraQuench Cream

Men nu! I den kallaste vinterkylan behövde jag snabbt skaffa skydd för ansiktet, och slog till på en burk till angenämt pris. Och som min hud sög i sig av vad som bjöds! Krämen sjönk in, gav mig fukt, vård och näring, och gjorde min ansiktshy fin och sammetsmjuk utan blänk. Vad har hänt? Beror det på det kalla vädret, ändringar i receptet eller förändringar i min hy? Jag vet inte, men jag är mycket, mycket nöjd.

De här veckorna har jag alltså använt Clarins HydraQuench Cream morgon och kväll och känner mig mycket nöjd med resultatet. Det är möjligt att min hy kommer att reagera annorlunda när temperaturen och luftfuktigheten stiger, men det blir ett senare problem. Tills vidare är jag väldigt glad att jag har en bra kräm från ett märke vars kosmetik jag redan uppskattar och litar på.

 

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i hudvård och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Clarins HydraQuench Cream

  1. Ping: Clarins Booster Detox | Style On File

  2. Ping: Biotherm Skin Best hudvård – uppdatering | Style On File

Kommentera

