Favoriter i januari

Det jag har behövt i januari är fukt, vård och skönhet till pussmunnen. Under de kallaste dagarna kändes läpparna torra, och jag letade upp de krämigaste läppstiften och bästa krämerna jag hade i mina gömmor.

wp-1453814621334.jpg

De mest vårdande läppstift jag hade höll mina läppar mjuka och vackra på samma gång: Dior Baume Rouge i nyansenGarden Party, och Helena Rubinstein Wanted Rouge i nyansen Arouse. Den senare har jag för övrigt gjort slut på, använd ned till sista millimetrarna! De gånger jag inte ville ha färg på läpparna gjorde Eucerin Aquaphor och Malin + Goetz Lip Moisturizer underverk för mina läppar.

En annan favorit under januari, inte lika vårdande men så vacker, var förstås Snövit-läppstiftet Ruby Temptress från Buxom. Puss puss!

wp-1452954858310.jpg

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i favoriter, läppbalsam, läppstift. Bokmärk permalänken.

Kommentera

