Mavala Extra Mild Nail Polish Remover

Senaste gången jag skulle köpa nagellacksremover, hade affären inte en enda kvar min favorit från Mavala. Istället fanns en rödtonad variant benämnd ”Extra Mild”. Man måste våga prova nytt, så jag valde den flaskan och har nu använt den i några veckor.

mavalaextramildremoverVid första användningen blev jag frustrerad – vilken tid det tog att få bort lacket, jämfört med min vanliga remover! Men egentligen är det bara några extra sekunder som behövs; man håller tussen med remover mot nageln litet längre än vanligt och låter den verka, innan man kan svepa bort färgen.

Removern har en oljig konsistens som känns litet kladdig på naglarna och runt omkring. Eftersom den inte är så effektiv som den jag är van vid, så råkar det ofta bli kvar fläckar av lack, speciellt i vecken mellan nageln och huden på sidorna, som är mer svåråtkomliga.

Men det positiva med Mavala Extra Mild Nail Polish Remover är att den faktiskt verkar vara skonsammare för naglarna. Nageln brukade få en vit, uttorkad yta när jag använde den andra Mavala-removern, men det får den inte av den här. Dessutom har mitt problem med flisande naglar minskat under användningen – inte försvunnit, men blivit mindre påtagligt. (Det beror också på andra saker i min nagelvård.)

Jag är ganska nöjd med den här mildare removern, och kommer att fortsätta använda den för att ge mina naglar en chans att bli starkare. Vi får se om jag köper den igen, eller om jag fortsätter att leta mig igenom utbudet av nagellacksremovers för att hitta en som är både mild och effektiv.

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i nagellack och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

