Helena Rubinstein Hydra Collagenist Deep Hydration Mask

HR_hydracollagenistmaskUnder de kallaste vinterdagarna har min annars välnärda hy behövt fukt som en slokande orkidé. Vilken tur då att jag hade en tub av Helena Rubinstein Hydra Collagenist Deep Hydration Mask på lut. Hydra Collagenist-serien är jag ju förtjust i sedan tidigare, och en fuktgivande mask kan ju vara bättre.

Instruktionerna för användningen är som vanligt för den typen av masker att man lägger på ett tjockare lager och efter en kvart baddar bort det överflöd som eventuellt finns kvar. För det första är jag litet snål för att slösa med kräm, och för det andra använde jag produkten strax innan läggdags, så jag strök oftast på den som en vanlig nattkräm. Faktum är att jag använde den både morgon och kväll under en period, och var nöjd med det.

Min hud blev återfuktad och kände sig smidig – i alla fall relativt smidig för att vara under påfrestande väderförhållanden. Den tunna, svagt väldoftande krämen sjönk in i huden och lämnade ytan matt, vilket förstås är nödvändigt för en produkt som skall leverera fukt på djupet. Jag är mycket nöjd med resultatet och kommer att vilja skaffa Hydra Collagenist Deep Hydration Mask igen när min tub är slut.

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i hudvård och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

