L:A Bruket Handcrème Vildros

LABruketHandcremeVildrosL:A Bruket är ett svenskt kosmetikföretag som vill använda naturliga ingredienser från hav och land för att skapa välfungerande produkter.Det tyckte jag var värt att kolla upp, och efter ett par veckors användning av handkrämen är jag mycket nöjd och intresserad av att prova mer.

En bra handcrème är extra viktigt på vintern, när kylan gör att mångas hud blir torrare och lättare spricker. Jag började använda L:A Brukets Handcrème regelbundet men inte överdrivet ofta; på kvällen innan sänggåendet och någon gång på morgonen. Varje gång kändes den insmorda huden lätt kladdig i några sekunder, men sedan sjönk det in och märktes inte av alls.

Från första användningen blev huden mjuk och fin, men resultatet kändes inte bara direkt utan även långsiktigt. Under resten av dagen då jag använt krämen kändes huden stark och följsam, som om den närdes inifrån. Visst har jag kvar några hårda partier intill naglarna som ingen salva någonsin lyckats trolla bort, men även på de ställena känns det som att huden lugnats. Jag hade också närmast drakfjäll av torr hud under fotsulorna på grund av några dagar utan kräm, men efter några nätter av L:A Bruket Handcrème och sockor var sulorna också uppmjukade och skönare.

Jag provade krämen med i varianten Vildros. Vid användandet är doften först mycket stark, nästan så att man kan oroa sig för att den skall irritera på ett eller flera sätt. Men inom några minuter dämpas den och märks knappast alls resten av dagen. Vildrosdoften är av det gammaldags slaget, litet parfym-ig men också med den där fina syrligheten som man kan känna hos riktiga rosor.

Jag är som sagt mycket nöjd med handkrämen och ser fram emot att prova fler produkter från L:A Bruket.

 

Den stilrena designen på

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i dofter, handkräm och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till L:A Bruket Handcrème Vildros

  1. Hermia skriver:

    Är kär i en body lotion från dem just nu som doftar bl a rosmarin, salvia och lavendel. Doftar underbart och jag vill inte att den ska ta slut..

    • Jenny B skriver:

      Häromdagen sniffade jag på några fler av deras dofter, bland annat den med bergamott och patchouli. Oj oj, det kommer att bli en lång och härlig upptäktsfärd bland L:A Brukets produkter! Om jag hade ett badkar skulle jag också prova deras alg-påsar för en spabehandling på hemmafronten.

Kommentera

