Helena Rubinstein Prodigy Cream

De senaste månaderna har största delen av min hudvårdsrutin utgjorts av produkter från Helena Rubinstein. Jag kompletterade rengöringen Prodigy Cleanser med Prodigy Cream, och fick ett gott resultat.

Prodigy Cleanser gjorde ju min hy extra slät, vilket var överraskande men ändå inte kändes artificiellt. När jag efter några veckor lade till Prodigy Cream som nattkräm, fick jag den litet underliga upplevelsen att ansiktshuden kändes skrovligare – men däremot såg riktigt slät och fin ut. Jag började till och med använda krämen på dagen, eftersom den gjorde ett bra jobb med att hålla min blandhy matt och jämn. Det var ju trevligt!

HRprodigycream

Exceptional deep skin renewal concentrate, står det på burken. Krämen kan förstås inte gå så djupt ned att den påverkar fettlagren under huden som försvinner med åldern och får en att se gammal ut, men det räknar jag inte heller med. Däremot har min hud känts fast och fin under perioden som jag använt Prodigy Cream, och det är jag riktigt nöjd med.

I jämförelse med till exempel Lancômes Visionnaire där jag får en känsla av att hyn blir upplumpad med plast, känns Helena Rubinsteins Prodigy som en bra hudvårdsserie för oss som inte längre är purunga. Som vanligt lägger HR till produkter, formulerar om och byter namn på vad de har och liknande, så jag vet inte om jag kommer att köpa samma kräm igen. Dessutom är de ju väldigt dyra! Men när jag någon gång har tillfälle och möjlighet till rabatt kommer Helena Rubinsteins Prodigy-serie att ligga bra till för omköp.

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i hudvård, krämer och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

