Dove DermaSpa Uplifted+ body lotion

Dove DermaSpa UpliftedDove har i serien DermaSpa body lotion, body oil, handkräm med mera i varianterna Goodness, Uplifted+ och några till. Uplifted+ skall ge huden elasticitet och fasthet, och eftersom jag är en sucker för produkter som ger huden spänst så skaffade jag en lotion ur den serien till ett bra pris när jag hade chansen.

Krämen doftar rent och gott av näckrosor, gröna violblad och mysk med noter av gurka. Tillsammans blir det en lätt blomdoft åt det gröna och akvatiska hållet. Gurka (och melon) hör till de doftnoter som jag tycker minst om, men här är den tillräckligt svag och passar in för att göra doften allmänt trevlig.

Krämen sjunker snabbt in i min hud, som ju inte är extremt torr utan bara behöver litet fukt och näring för att kännas smidig. Hur är det med uplift+egenskaperna då? De skall börja verka från första användningen, men efter en vecka måste jag säga att jag inte ser eller känner någon skillnad. Nåja, det hade jag egentligen inte räknat med heller. DermaSpa Uplifted? är en bra body lotion, men man kan inte vänta sig några mirakel för huden.

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i kroppsvård och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

